Wine Story – klub přátel dobrého vína na sociálních sítích aneb moderní doba si žádá kreativní řešení

18.02.2013

V horkém létě minulého roku pořádala agentura DarkSide v centru Prahy konferenci s názvem Inovace & Inspirace.  Přestože doba dovolených byla v plném proudu, v sále kina Atlas tehdy nebylo k hnutí.  První prezentaci přednesl Pavel Doležal, investor a v této chvíli také duchovní otec a zakladatel společnosti Wine Story.  Ústřední myšlenkou tohoto inovativního způsobu prodeje vína, bylo odhalení cílové skupiny zákazníků, kteří mají tři charakteristické vlastnosti. Rádi pijí dobré víno, ačkoliv nejsou znalci vína a rádi se pohybují na internetu a sociálních sítích, kde se zapojují do různých skupin a jsou zvídaví. Inspiraci (podle názvu konference zásadní součástí našich inovací) byla velmi úspěšná podnikatelská aktivita DJ Zero ve Spojených státech. Tu prezentoval pan Doležal na zmíněné konferenci.

Metoda spočívá v tom, že si na sociální síti vytvoříte vlastní klub příznivců, kteří se zajímají o vaši činnost, mají společné záliby a vyznávají určitý životní styl. Těm nabídnete pravidelnou možnost zakoupit si nabízený výběr produktů, který pro ně připravíte. Nejedná se o klasický e-shop, ve kterém jsou spousty nabídek. Naopak, pravidelně jsou nabízeny malé počty produktů, ovšem přesně cílených na členy klubu. Wine Story nabízí svým členům kvalitní vína. Vždy čtyři různá vína každý měsíc. Nabídky jsou zasílány prostřednictvím e-mailu a zobrazovány na stránkách sociální sítě. Na stránkách sociální sítě jsou také zobrazovány aktivity firmy Wine Story. Jde o to, každou nabídku vína doprovodit zajímavým příběhem o jeho vzniku, výrobě, o jeho unikátních vlastnostech a činnosti klubu. Členové klubu pak každý měsíc odebírají přichystané víno, na stránkách si mohou vyměňovat své zážitky s ním. Jelikož na začátku dají členové firmě dispozici údaje své platební karty, nemusí se každý měsíc obtěžovat znovu se zadáváním těchto údajů na internet a je tak zaručena lepší bezpečnost těchto údajů. Hlavní stránka Wine Story se nachází na sociální síti Facebook.

Příběhy vína a zprávy o aktivitách Wine Story jsou buď psány na facebook přímo,  také jsou doprovázeny spoty na YouTube, které jsou na facebook prolinkovány. Tento spot se stává virálem. Je sdílen spontánně i mimo klub Wine Story.

Každý příspěvek na facebooku má několik komentářů od členů klubu, čímž se příspěvek prokopírováva na jejich profily a je sdílen v jejich části sociální sítě.  Tím se informace o klubu šíří po facebooku všemi směry.  Doufám, že Wine Story brzy uspořádá další degustaci pro veřejnost, jako tomu bylo loni v létě na konferenci Inspirace a Inovace v Praze.

První sadu čtyř vín nabídla společnost Wine Story svým zákazníkům v prosinci 2012. Šestého prosince byl rozeslán e-mail členům klubu, na facebooku  se objevil vtipný spot o ochutnávce vín z YouTube.  O nabídku čtyř vín, které byly vybrány mimo jiné právě na konferenci Inovace a Inspirace s pomocí dobrovolných degustátorů, byl velký zájem.   V lednové nabídce  22.1.2013 jsou opět čtyři vína. Ryzlink rýnský 2011 Emballage, Nové Vinařství, Blanc di Roe 2011, Vosca, Syrah 2010, Pasos de la Capula a Porto Ruby, Borges. A zcela poslední únorová vlna je právě ve finále, na facebookovém profilu lze vidět trojici degustátorů, kteří pečlivě zkoumají vybrané vzorky vín.

Z dosavadního vývoje lze usuzovat, že se tato inovativní forma prodeje vína osvědčuje, přináší obchodníkovi přiměřený zisk a zákazníkům nejen kvalitní nabídku vína, ale i veselé zážitky při komunikaci na facebookovém profilů a možnou inspiraci naším podnikatelům pro jejich aktivity.

komentáře (0)