Konference Inovace & Inspirace 2012 s podtitulem „Nové možnosti pro manažery a podnikatele“

07.08.2012

Uprostřed prázdnin, v parném červencovém dni, uspořádala agentura DarkSide v centru Prahy konferenci na téma „Inovace a Inspirace“, zaměřenou na neotřelé podnikatelské záměry.  Přes vrcholící období letních dovolených byla již půl hodiny před oficiálním začátkem konference v 9 hodin obsazena všechna místa v sále pražského kina Atlas na Sokolovské ulici a ještě početná skupina účastníků postávala ve foyer kina u stolků s občerstvením a výtečnou kávou, kterou zajistil jeden z účastníků konference tradiční německá společnost Dallmayr, jejíž generální ředitel pro ČR René Sion vzpomínal na začátky prodeje této luxusní značky kávy na českém trhu a líčil převratný vývoj své značky na českém trhu.

Nejvíce asi účastníky konference pobavil a uchvátil svým vystoupením Ivo Toman, kouč, lektor a motivátor. S dramatickým názvem prezentace „Instinkt zabijáka“.  Ivo Toman je zakladatelem mezinárodní společnosti TAXUS International a narodil s Touretteovým syndromem. I přes problémy způsobené tímto postižením se stal jedním z nejlepších koučů a lektorů věnujících se osobnímu rozvoji. Jeho bestseller Instinkt zabijáka pomáhá podnikatelům a firmám uspět v konkurenčním boji.  Jeho rady vyřčené s neodolatelnou „přímostí“ se zdají na první pohled šílené, ale když se nad nimi zamyslíte, musíte uznat, že mají „něco do sebe“. Například úspěch nápadu podporovat internetové a softwarové pirátství jako formu reklamy na své knihy a CD dokumentoval na celkem nezvratných prodejních a finančních výsledcích své firmy.

Jiří Fraus, zakladatel nakladatelství Fraus velmi zajímavě prezentoval svou koncepci interaktivní učebnice. Na počátku položil publiku několik otázek. „Víte, že většina dětí se nyní učí podle interaktivních učebnic, na interaktivních tabulích? Jak bude vyrůstat nová generace, bude jako dnes? Jak se mění vzdělávání? Změní se lidé? Budoucnost není zítra, ale již dnes?“  Majitel nakladatelství, který, jak přiznal, začínal po roce 1990 vydávat učebnice s pomocí psacího stroje a telefonu, v současnosti vydává elektronické učebnice a interaktivní výukové pomůcky. Výhody elektronických interaktivních učebnic a tabulí je nesporné. Text je možné neustále aktualizovat, vybavení audiovizuálními příspěvky i 3D obrázky zvyšuje názornost a atraktivitu výuky. Žáci a studenti nemusí nosit „fůru“ papírových učebnic do školy a poznámky si dělají přímo do elektronické učebnice ve svém laptopu či tabletu.

Zpestření konference plné manažerů a marketingových odborníků přinesl Zbigniew Czendlik, netradiční kněz a duchovní myslitel „Zibi“.  Hovořil o bohatství a chudobě, o penězích jako prostředku pro konání dobročinnosti. Jeho pohled byl velmi neotřelý, zvláště vezmeme-li v úvahu konservativní tradice katolické církve.

Ale i ostatní příspěvky byly „na výši“,což dokazuje fakt, že udržely vysokou diváckou účast v kinosále i přes teplotu určitě značně překračující třicetistupňovou hranici.

Leoš Novotný, majitel LEO Express ukázal na nový fenomén v oblasti osobní dopravy; přesun manažerů z ucpaných silnic a  dálnic na železnici. Petr Schier, majitel Popron na tématu „Podnikání – nestůjte na místě!“ předvedl, jak v krizi trhu s hudebními nosiči přebudoval své hudební nakladatelství na zásilkovou službu a Jan Průcha, majitel společnosti Insight Home, a.s. předestřel sci-fi možnosti bydlení pro třetí tisíciletí.

Dále vystoupil Antonín Milata, tentokráte za společnost Supraphon na téma „Multimédia v 3. tisíciletí“,

Vojta Bednář, šéfredaktor TyInternety.cz se zamyslel nad „Úspěšnou komunikací na sci-fi generaci“, Vít Horký, CEO Brand Embassy předvedl „Nové přístupy k zákazníkům s pomocí internetu“, Petr Šimeček, CEO Keboola se provokativně ptal „Orwell je tady?“ aneb, co všechno lze zjistit o uživatelích internetu, Lucie Marková z Fashionspacetv.cz pohovořila o „Módní přehlídce na digitálním trhu“ a na závěr Jiří Vlček, zakladatel Palm Knihy uvedl svůj koncept e-booků podle hesla „S improvizací a úsměvem jde všechno lépe“.

Během celého dne byly v prostorách kina Atlas zajímavé stánky některých prezentujících. Asi nejnavštěvovanější byl stánek skupiny WINESTORY – což je praktický příklad rozjíždějícího se „subscription modelu“, o kterém hned na počátku konference hovořil investor a vizionář Pavel Doležal. Cílem firmy je vybudovat klub příznivců vína, kteří budou pravidelně zásobováni kvalitním vínem za přijatelné ceny. Ovšem je třeba otevřeně přiznat, že hlavním důvodem vysoké návštěvnosti stánku byla degustace vín s cílem „zúžit“ výběr vzorků vín pro první zásilku.

Mne osobně jakožto lektora nejvíce zaujal stánek nakladatelství Fraus, což byla interaktivní učebna s velkoplošnou interaktivní tabulí. Veškeré učivo z učebnice bylo možné postupně na této tabuli probírat, pohybovat se v textu a mezi obrázky a audiovizuálními spoty s pomocí hyperlinků a inteligentních ovládacích prvků.

Přítomní si také mohli vyzkoušet elektrokola, projet se po přilehlé uličce tam a zpět a vychutnat si inovativní způsob pohybu. Hodně obdivu sklidila 3D tiskárna. Taková tiskárna nevytváří žádné obrázky, ale vázy, šachové figurky, hračky, obroučky k brýlím nebo různé busty, sošky a bižuterie. 3D tisk je proces, při kterém se prostřednictvím specifického zařízení vytvářejí trojrozměrné objekty z vhodného materiálu. 3D tiskárny míří do domácností, vyrobí, co uvidíte nebo si stáhnete z internetu.  Umí dokonce vyrobit součástky sebe samé, je to takový tiskový „replikátor“.

Je vidět, že i uprostřed prázdnin, parného léta, období dovolených, kdy mají upracovaní manažeři zaslouženě odpočívat na plážích v „Karibiku nebo alespoň u rybníku“, najde se dost těch, kteří touží po inspiraci a vzdělání i v této době. Však to je také inovace.

Videa a fotografie z konference jsou umístěny na webu:

http://www.inovace-inspirace.cz/

komentáře (0)